3 کیلومتر در ساعت

موقعیت فعلی: سر کلاس فیزیک 2، شار مغناطیسی.

***

وقتی راه میرم، وقتی دارم به چیزی گوش میدم،وقتی دارم ظرف میشورم یا لباسارو پهن میکنم روی بند، نمیتونم به چیزی فکر کنم.

تاحالا خیلی پیش اومده خودم رو مجبور کرده باشم که مثل موجودات دیگه ای که وقتی اعصابشون خرابه میرن پیاده روی و فکر کنن، رفتار کنم.

نمیدونم برم توی کافه بشینم، فکر کنم، روی صندلی کنار شط سر کوچمون.

ولی هیچوقت نتونستم.تازه دارم مدل خودم رو پیدا میکنم: هنوز نمیدونم مدلم چیه ولی میدونم مدلم اونجوری نیست.

حالا این ها به کنار،

دیشب از خونه فعلی خودمون، داشتم میرفتم خونه قبلیمون.

توی مسیر چون اهنگی گوش نمیدادم که به مود بی فکری فرو برم، چیزهای مختلفی رو که میدیدم توی ذهنم باهاشون جمله میساختم تا بعدا بیام و توی وبلاگ بنویسمشون.

مثلا مرز بین یک خیابون شلوغ و نورانی دست راستتون و  یه پارک مخوف و قدیمی و تاریک در دست چپ، به اندازه یه جدول باریک بود.جدول باریک قصه ما سمت راستش چمن بود و سمت چپش هم چمن.و فقط خودش بود که دو سانتی متر بالاتر از سطح زمین، لخت و سیمانی دراز کشیده بود.هی پامو میزاشتم روش تا راه برم.نیم نگاه به پارک مخوف و باز یک قدم دیگه.تا وقتی تموم شد.

رسیدم به مدرسه قدیمیم.کلاس دوم بودیم.مینشتیم روی لبه سیمانی تقریبا بالای پشت بوم. غذاهامونو میچیدیم تا بخوریم.یه معلم زبان داشتیم که خیلی لوس بود.به بچه های 8 ساله میگفت الان میرم به مدیر میگم بیاد ساکتتون کنه! و من یه دانش اموزی بودم که از معلم لوس تر بودم.معلم میرفت و من پشت سرش گریه میکردم.میگفتم برگرد.

بعدش رسیدم به ردیف مغازه هایی که به هم هیچ ربطی نداشتن.مثل وصله پینه های لباس، یکیشون پلاستیک فروشی بود، یکی رینگ ترمز، یکی نونوایی.روی یک تیکه از این پارچه های وصله پینه ای، یه لیوان قهوه ریخته بود.بوی قهوه، از کافه کوچیکی که همیشه وقتی با بابام رد میشدیم و از کلاس کنکور برمیگشتیم درش باز بود.

استگاه بعدی پمپ بنزین بود.بوی خوش و لذت بخش بنزین سوخته ماشین کل فضا رو پر کرده بود.بوی 3 هزارتومنی هایی که میریخت روی زمین و دود پالایشگاهی که از دور مشخص بود.

از " میدون" تا پل کابلی وقتی تنها پیاده میری، باید خودتو اماده کنی برای اینکه خفتت کنن و تیزی بکشن روت. هر کوچه ای که رد میکردم دراکولایی خسته و خمیده روی دیوار نشسته بود. و بقیه هم موتور داشتن.جوری که خوردنت اسون و بردنت راحت بود.از جمعیت ها رد میشدم و به این فکر میکردم اگه اینجا یکی جیبمو بزنه و من دادو بداد کنم کسی کمک میکنه؟ اصلا نتونستم جواب قاطعی به خودم بدم.همش فکر میکردم با ادم هایی دارم همقدم میشن که مثل من و خیلی های دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن.و قرار نیست همه شریف باشن.برای همین قدم هامو یکم سریع تر کردم و با شتاب ثابت به راه خودم ادامه دادم.

بعدش رسیدم به محله قدیمی.و راحت شدم. مخصوصا وقتی پا گذاشتم توی کوچه قدیمی.وقتی تعمیرگاه موتورسیکلت اومد توی کوچمون اینقد مغازه کوچیک و بسته ای رو اجازه کرده بودن که گفتم دوروزه جمع میکنن و میرن.اما دیشب، از لای موتور و دیوار رد شدم و رفتم.ما از اون کوچه رفتیم و اونا هنوز هستن (: 

خلاصه.رفتم و اومدم.

و خوش گذشت.

راستی میخام دو بار در هفته پست بنویسم.دلم نمیاد.اینجا، سوت و کور بمونه (: 

۷
گلاویژ ...
۰۵ دی ۰۹:۱۱

آه ریحانه من واقعا خوشحالم که به محله قدیمی‌مون برگشتمT_T

 

+ چه تصمیم پسندیده‌ای:))

پاسخ :

((((((((: 
من یه محله قدیمی تر هم دارم.
بهش میگن احمد اباد
اگه شنیده باشی میگن: دختتتتر احمد اباد، تو عروس بندری(:
بانوچـه ⠀
۲۹ آذر ۱۷:۰۸

من هنوزم هر وقت گذرم به محل قدیممون میفته کلی خاطره برام زنده میشه.

پاسخ :

یکی از استادامون میگفت شما همینطور که توی اتاق نشستید، توی حیاط هم هستید.تو اشپزخونه هم هستید.توی خیابون هم هستید.ولی تششعاتتون اینقد ضعیفه که دیده نمیشه.
احتمالا قسمت عظیمی از تو توی همون محله قدیمیه.داره راه میره.میاد.میره.(:
ریحانة السادات
۲۶ آذر ۱۷:۳۲

آره خب.چون منم به صورت مستعار ریحانه م و عاشق فیزیک :دی

من تهرانم،و بله خوزستان اومدم و می دونم شط چیه (:

اومم...چه دانشگاهی می خونی؟ *-*

پاسخ :

(((: جالبه
من شیراز میخونم.
اما تو بخون که شریف در بیای(: یا خارزمی.
ریحانة السادات
۲۳ آذر ۱۹:۱۶

امم سلام :)

هم اسمت ریحانه ست هم داری فیزیک می خونی توی دانشگاه؟

یعنی ممکنه تو آینده ی من باشی T-T

 

شط سر کوچه تون؟سر کوچه شطه؟وای خدایا قلبم *-*

پاسخ :

سلام 0_0 
اره! من ریحانم که دارم فیزیک میخونم توی دانشگاه
نه تو اینده خودتو داری برو ببینم (: امیدوارم ایندت بهتر از من باشه.
اره (((: 
میدونی که شط چیه (:
اهل کجایی؟

هلن پراسپرو
۲۳ آذر ۰۹:۵۱

((

راستی میخام دو بار در هفته پست بنویسم.دلم نمیاد.اینجا، سوت و کور بمونه (: 

))

 

چه قدرم عالیی :))

 

پاسخ :

جمعه ها و و دوشنبه ها((((((:
حامد احمدی
۲۳ آذر ۰۹:۰۹

باشه ثبت نام نکن. اما مگر اینطور نیست که تا مشغول تحصیل هستی باید ثبت نام کنی، ترم شش، که به محض فارغ‌التحصیل شدن، ادامه بدهی. 

همین.

او رویاهات مقاومت می‌کنی، باید شرایط ش رو هم آماده کنی. حاضری با انگشت چشم یارو رو از حدقه دربیاری؟! بعید می‌دونم. ولی من میتونم. به شرطی که مجبور بشم. 

من فکر می‌کنم یک راه خوب اینه که رویای انسان به واقعیت و شرایط ممکن، نزدیک بشه.

خلاصه اینکه مراقب خودت باش.

پاسخ :

اره شاید نتونم چشم یارو رو در بیارم.ولی دستو پا که میتونم بزنم (:
اگر رویا به شرایط واقعی نزدیک بشه که دیگه رویا نیست.برنامه ایست برای اینده.مسیریست که شاید محقق بشه.رویا نیازمند معجزست برای پیدایش...
توام مراقب خودت باش.یلدات مبارک
حامد احمدی
۲۲ آذر ۲۳:۱۸

تا یادم نرفته بگم ارشد ثبت نام کن. ۱۲۰۴

تا فردا وقت داری.

خواهش می‌کنم. 

این نکته اول، نگاه دوم، اگر یکی از اون آدم های شریف که برای ارتزاق مجبور به بریدن جیب سرکار میشه، پیش آمد، همون اول است داشته هات رو بگو و بده. حتی موبایل. نمی‌گم بترسی، احساس می‌کنم کار بهتریه.

من در خیابان آهنگ گوش نمی‌دهم. همین کاری رو می‌کنم که شما کردی. فکر. فکر بدون احساس و خیال.

پاسخ :

ارشد؟ من کارشناسیم چجوری برم کنکور ارشد ثبت نام کنم؟ ((((:
در رابطه با نگاه دوم، هبچوقت نمیشه نیت افراد رو متوجه شد.از سر نداری و نااریه یا عادت به مفت خوری و دزدی. ولی اگر پیش بیاد احتمالا میدم بره... هرچند توی رویاهام دارم مقاومت میکنم.
(: 
مک مورفی
از اتاق بیرون دویدم. آن بیرون، نه حیاطی بود، نه راه پله ای از سنگ مرمر، نه ساختمان بزرگ بی سرو صدایی، نه درخت اوکالیپتوسی،
نه مجسمه ای، نه الاچیقی در باغ، نه فواره ای و نه حصاری: آن بیرون رویاهای دیگری در کمین بود.
~بیست و پنجم اگوست 1983
طراح قالب : عرفـــ ـــان دارای گرین کارت از بلاگ بیان